20 Kasım 2009 Cuma

özlemek diyorsun

özlemek diyorsun sevgili,
özlemek!
Sen ne biliyorsun ki,
özlemek diyorsun…
İçine düşen her saat tıkırtısında
ve gecenin duvarlara üflediği soğukta
kaç cinayet işleniyor dışarıda.
Sen biliyor musun sevgili?
Üzerine ölü toprağı serpilmiş kadınların saçları
ve tenleri ve diz kapakları,
gözlerinin akları leş kokar da
şehirlerce uzakta
kıyamet derler buna…
kıyamet ha koptu ha kopacak...
Sen ne biliyorsun sevgili?
Savaş alanlarında
kopan ellerinin arasında
kalbini tutan adamlar gördüm ben
hala atıyordu üstelik…
Özlemek diyorsun sevgili,
özlemek!
Sen konuştukça
sözcükler yoruluyor aslında,
mevsimler olmadık zamanda değişiyor,
bir adam sendeliyor kaldırımda
sarhoş mu? virane mi? deli midir yoksa…
“kış” mı dedin?
yoksa “koş” mu?
nereye koşayım sevgilim?
burası kış. gideceğim topraklar da.
dinlemiyorsun efendim
bilmiyorsun da…
özlemek diyorsun…
özlemek!
“özlemek” benim çıplak ayaklarımda
itelediğim yokluğun
ve özlemek, senin ağzında yuvarlanan bir boşluk...
“martılar” mı dedin?
evet onlar bilirler bunu
kaç İstanbul gecesinde
karşıdan karşıya geçirdiler vapur dumanlarında
ve pencerenin önünde öldüler…
köprü altlarında birkaç fahişe bilir bir de bunu
isimleri yoktur onların
gece olunca kırmızı olur adları
kimse bilmez içlerindeki alevdendir renkleri
yandıkça yanarlar… kavrulurlar da
pis ciğerli adamlar kusturur yedikleri son lokmayı da..
bilmiyorsun efendim… anlamıyorsun da üstelik.
özlemek diyorsun....
sen ne biliyorsun sevgili
neslihan öncel/ oda
kasım 2009

11 yorum:

aa dedi ki...

bazı yerlerini anlamamakla birlite iyi şiir, tebrik.

çirkin erkek dedi ki...

özlemek diyorsun ....işte bu şiir bu.

çirkin erkek dedi ki...

bazı yerler anlaşılır ama netlikler her zaman kişidedir..

tefkir! dedi ki...

ve özlemek, senin ağzında yuvarlanan bir boşluk...

wow etkileyici..

ruhuna sağlık..

Su dedi ki...

çok güzel fotograflar..

acıkcası tebrik ederim..

Seneye kısmetse,fotograf bölümünü okumak isteyen biri için keyif verici..

sıradan cümleler dedi ki...

çok teşekkürler...
selamlar...

516 dedi ki...

bu sayfaya nerden rast düştüm bilmiyorum ama o kadar güzel şiir ki benim artık hevesim kırıldı yazmaya :)

516 dedi ki...

bu sayfaya nerden rast düştüm bilmiyorum ama o kadar güzel şiir ki benim artık hevesim kırıldı yazmaya :)

sıradan cümleler dedi ki...

516 'ya;

bazen herşey bir hevesin kırılmasıyla olur..))

çirkin erkek dedi ki...

kırkınlıklar ve dizelere dökülenler..mükemmel

Adsız dedi ki...

Ne icin, tesekkur ariyordum