3 Kasım 2007 Cumartesi

1..2..3...tıp..

soluk
Bir soluk almak, solgunluğa bakmak ve sonradasında soluklaşmak..Kaybolmak ve yavaş yavaş belirmeye başlamak, giderek netleşmek..Ama illa ki durup bir soluk almak.. Sakinliğin sukunetle el ele verdiği bir mavi tonda ölümü dinlemek, ona gülümsemek ve yaşama elini uzatmak, el ele vermek ve sonrasında sukuneti sakin olmayan bir şekilde uğurlamak.. Sadece soluklanmak soluklaşmadan..
...........................
kahinler hala yalan söylüyor...
büyücüler yalancı.
.gece güneşten korkuyor...
hepsi bu..
......................
??
Kehanetler bir kahinin ağzından dolaysız direk çıktığı zaman, büyüleyici herhangi bir olayı bir büyücü gercekleştirdiği zaman o an, kıyamet kopmaları birer cennet, cennetler birer kıyamet yerine dönüşmez mi? Rüyaların ters yüz bilgiler verdiği, bazende olduğu gibi yorumlanan yani aslında öylesine anlam bicilen kurgular içinde ne kahin nede büyücüler önem taşır.Öyle mi gercekten? neden bir kahin yada büyücü..neden karanlık çağın mucit ve keşifsel özellikleri tanrısallaştırılıyor ve neden biz bunları özlüyoruz..istediğimiz ilkellik!!! yani mutluluk, yani doğal olanı istemek, yani inanmak istediğimizi kendimize kanalize ediyor ve mutluluğun kalbe düşmesini bekliyoruz..acaba? gecenin güneşten korkması olayı; aydınlığın merkezi karanlık iken neden gece güneşten korksunki..öyleyse gece kendi özünü unutmuş.karanlık güneşe anlam bicen tek bicimdir..her ikiside boşluğun bir parcası..her ikiside aynı halta hizmet etmekte..boşvermeyi deneden mi hiç...Hiçliği sınadın mı boşlukta...biraz soluklan.."tamam her şey gecti, her şey yolunda" demeyecek belki hiç kimse..ama sen bileceksin ama önce soluklan...
....................
soluk aldım..
"soluk" landım..
"soluk" bir nefes aldım içime..ciğerlerime ..üşüdüm.. yerimde saydım üç kere... arkamı döndüğümde çoktan sobelenmiştim..
"sobe"lenmiştim..
haberin varmıydı?
....................
Sobelenmek kader gibi bir şey..doğduğun an sobeleneceğin hüküm giyer ve buna yaşam döngüsü deriz..oysaki her bir kesitte bir sobe lenmek bekler... Bana yalan söyletme, cünkü bilmiyorum görmüyorum duymuyorum..senin acını anlamam olanaksız..
herkes yalnız ölecek...
...................
beklemek
"BEKLEMEK?" güldürme beni şimdi..maskemi dün gece onun yatağında unuttum.."gül"ümseyişim onun yastığında kaldı..yastığının altında...yani yorma beni..yani gidip alamam oradan, yani elimi yastığın altına sokamam..elimi yastığın altına sokamam...yani bu yüzden güldürme beni:) maskem yok bugün..sadece bilmelisin "beklemiyorum"..sen de bekleme ...bilmeni umut et"mi"yorum..yada anlamanı..sende bekleme... "ölüm" sana soğuk bana sıcak...hangi toprakta,hangi yağmur damlasıyla sevişir bilmem..bilmem,bilemem ama..ölüm bana sıcak,bana kalabalık,bana sesli,bana renkli...sana soğuk "kara"nlık gibi..
......................
Öfke kokusu
Yargıc değilim, yargılarla aram iyi değildir, yargılanmak ise benimle aynı minderde oturamaz, kalkar giderim... Ölümün varoluşun vazgecilmez ve en kutsal parcası olduğunu hisettiğimden yorum bile yapmaycağım, çünkü buraya sığacağını sanmıyorum..Rilke yi çok severim, ölümün dili olan bir insandır...Susmak düşsün bana.. Gelelim şu an okurken hisettiklerime; çekilen her acı istenen gizli bir acının cekirdeği üzerine kabuk bağlar.. bağımlılık kavramı cercevesinde sıkışan bir acı.. hazla karışık, biraz güç veren ama illaki özünü koruyan bir oluşum... Annem yabancılarla konuşma derdi klişesi üzerine en çok yabancılara meyil vermemizdeki acıklama herşeyi sunar..tanımadığım birine daha fazla güvenirim derken rahat olmanın verdiği hafifliğini yaşamaya çalışarak kendimize yeniden diş geciririz.. Bir arpa boyu yol almamışızdır aslında, sadece biraz daha uzağa gözlerimi yönlendirmişizdir yerimizde kalarak...Gördüjklerimiz yeni, özel ve bana göre deriz...
aman dikkat....
........................
"DİKKAT" neye dikkat?
kime dikkat?
ne kadar dikkat etmem gerekli?
biliyormusun ben aslında soru sormam..sorular yorar insanı bu yüzden hiç bişiy sorulmamış say... peki...o halde...sormadım say..okumadın say..görmedin "say"....
biliyorsun..
bildiğini biliyorum...
sende bil bildğimi..
.........................
1...2...3...tıp... sustum....

Hiç yorum yok: