28 Kasım 2007 Çarşamba

yazdım

Herhangi bir şehir, herhangi bir yol, herhangi bir ev ve o eve ait soğuk odalar, duvarlara çakılmış gelişi güzel çiviler ve çivilerin üzerine asılmış yüzler, kokular ve sayılar.. Saydım herbirini ve gördüm seslerini.. Bir, iki , üç değildi yüzden geriyeydi..

Parmağımın üzerinde karıncalar yürüyordu ben gözlerimi yakarken odadın orta yerin de, dizlerinin dibin de, ayaklarının hemen önünde, sen yüzümü öperken..

Bir renge boyanmak, dudaklarımın arasına aldığım bir jilet kadar keskin ve yakıcıymış aslında.. Gözlerimi kestim ve karnımı tekmeledim, sen arkanı dönerken..

Tek ayağımın üzerinde denge de durabilmek kadar sallantıdaydı sana gelip gitmelerim.. Yere basmak istedim iki ayağımla, çıplak ayaklarımla odanın orta yerinde sen bana "sessiz olmasın" derken aslında ben avazım çıktığı kadar bağırmak istedim.. Gırtlağımı ciğerlerime kadar yırtarcasına bağırmak istedim.. Köpeklerin karanlık ormanın derinlerin de dolunaya uluması gibi..

Düşe yazdım, güze yazdım, oraya ve buraya yazdım, sana yazdım, sen camın önündeki tozları temizlerken, camın buğusunu parmak uçlarınla severken, kapını sonuna kadar açarken rüzgara.. Koltuğunu biraz öne çekerken, gelenleri uğurlarken akşam üstü ve sobaya bir kaç tahta parçası atarken ve yüzümü bölerken orta yerinden ve gözlerimi yırtarken sen, yazdım..
Koluma yazdım, yüzüme yazdım, yüzkere yazdım aynı üç kelimeyi.. Birbirinin aynı.. Herhangi bir zaman ait değildi herhangi bir yoldan geçmemişti henüz eskiyen rüzgar.. Ama yazdım dilimin ucuna ve sakindim söylerken.. Adın vardı başında ve ben adım adım geldim sokağına.. İşte oraya!! Adımlarını saydığın yere, sana en çok benzeyen yere yani.. En çok sen olmayı sevdim seni sevmeden önce.. Önce dilimi boyadım ve arkamı döndüm denizi olmayan şehre..
...
Şimdi kesiyorum herşeyi ve gömüyorum yanağımdaki çukura.. Herşey senin istediğin gibi, senin istediğin ses de ve solukta olsun.. Olması gerekliydi ve olması gerektiği zamanda oldu işte..
Yani senin istediğin gibi..
Yazdım ve suya bıraktım yarının gözlerini..

Hiç yorum yok: